Jumat, 26 Oktober 2012

Bila Jatuh Cinta

YA ALLAH..
bila kehadiranku menganggu hatinya,
tidak membawa kebaikan padanya,
maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka..
bila aku tidak layak dan bukan yang terbaik untuknya..
maka Kau jauhkanlah aku darinya..

bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa..
jika aku banyak melalaikannya,
jika aku membawanya jauh daripada Mu
dan jika dia mencintai dan mengingati aku lebih banyak berbanding Engkau,
maka biarkan aku meninggalkannya atau ditinggalkannya.
Jika benar aku membawanya lebih dekat denganMu,
jika benar dia mencintaiku kerana cintanya padaMu melebihi segalanya,
maka satukan kami dalam ikatan tali pernikahan.

Ya Allah,
jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,
dan usirlah dia dari relung hatiku.
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini,
dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Bantulah aku agar dapat mengasihinya hanya sebagai persaudaraan islam.

Ya Rabb,
Saat aku MENYUKAI seseorang,
Ingatkanlah aku akan ada akhir agar aku tetap bersama yg tidak pernah berakhir.
Jika aku hendak MENCINTAI seseorang,
temukanlah aku dgn orang yg mencintaiMU
Agar bertambah kuat cintaku padaMU.
Ketika aku sedang jatuh cinta JAGALAH CINTA ITU agar tidak melebihi cintaku padaMU.
Ketika aku berucap ''aku cinta padamu'',
biarlah ku katakan pada yang hatinya hanya tertaut padaMU.
Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan keranaMU.

Amin Ya Rabbal Alamin

Tidak ada komentar: